راهنمای مناسب برای کفشهای پاشنه بلند و مجلسی

اخیرا نوعی کفش پاشنه بلند طراحی شده که هم حفظ تعادل را در هنگام استفاده از کفشهای پاشنه بلند راحتتر نموده، هم پاها در آنها راحتتر بوده و کمتر آسیب دیده و هم کاربردی نیمهرسمی پیدا کرده و میتوان از آنها در کارهای روزمره یا موقعیتهای نیمهرسمی نیز استفاده نمود. پاها در حکم قلب دوم بدن است؛ بنابراین باید از آنها به خوبی مواظبت کرده و در انتخاب کفش مناسب، دقت کافی به خرج داد. لاغرتر: برخی دیگر ادعا دارند که با کفشهای پاشنه بلند آنها لاغرتر به نظر میرسند. بانوانی که قد نسبتا کوتاهی دارند اما تمایلی به پوشیدن کفشهای با پاشنهها بلند و نوک تیز ندارند، میتوانند به راحتی با پوشیدن کفشهای لژدار خیال خود را راحت کنند. هرچند باید به خاطر داشته باشید که کفشهای پنجه باریک ممکن است پای شما را بیازارند و انگشت های پا را از فرم عادی خارج کنند بنابراین تنها در مواقع اضطراری و کوتاه از این کفش ها استفاده کنید.

اگر پای شما کوتاه است کفش با بند T شکل نخرید، چون پاهای شما را کوتاه تر و عرض آن را بیشتر نشان میدهد. همچنین کفش هایی که بند مچی دارند، کفش های ایده آل شما نخواهند بود. همچنین فکر پاشنههایی با این ارتفاع و بدون پلتفرم را از سرتان بیرون کنید. ارتفاع پاشنه این کفشها نسبت به کفشهای پاشنه بلند، کمتر است. آنها به طور کلی از هر نوع متریالی ساخته میشوند اما بهترین متریالی که روی این کفشها به کار رفته، چرم است. کفشهای پاشنه بلند گاهی در قسمت بدنه سفت و سخت میباشند که در این صورت به جای منطبق شدن با پا، پا را به شکل خود در میآورند.

می خواهید پای شما بلندتر به نظر برسد به دنبال کفش های نوک تیز باشید که تصور پای بلند را به وجود می آورند. ۷۰ درصد زنان کفشهای پاشنه بلند میپوشند و ۴۰ درصد از آنها به طور روزانه از این کفشها استفاده میکنند. این کفشها به معنای واقعی برای مجالسی که در چند ساعت به اتمام میرسد و شاید ماهی دو الی سه بار پیش بیاید طراحی شده است، نه برای استفاده در کارهای روزمره. در برخی از صندلها یا کفشهای پاشنه بلند یک بند طراحی شده که روی مچ پای فرد بسته میشود تا فرد بتواند راحتتر از کفش استفاده کند، اگر کفش انتخابی شما از این بندها داشت کفش را امتحان کنید و مطمئن شوید که این بند روی برآمدگی مچ پایتان قرار نگیرد.

هرچه فاصلهی پاشنه تا کفی پنجه کفش بیشتر باشد، کنترل تعادل سختتر و تحمل وزن شما بر روی پاشنه غیرممکنتر میشود. قبل از استفاده از کفشهای پاشنه بلند در مراسم و مجالس، چندبار آن را امتحان کنید تا هنگام استفاده در مراسم پاهای شما را نزند. هنگام خرید کفشهای پاشنه بلند حتما جنس آن را با دست امتحان کنید. پس سراغ زیرهای با شیب ملایم بروید تا هم تعادل را بهتر حفظ کنید هم فشار زیادی روی کمر و زانوانتان وارد نشود. پاشنههای خیلی بلند پای شما را به سمت جلو متمایل میکنند، فشار زیادی به پاشنهی پا وارد میکنند و فشار بیشتر بالطبع درد بیشتر را فراهم کرده و احتمال جراحات را افزایش میدهد. اگر از این کفشها برای طولانی مدت استفاده کنید شاهد خواهید بود که زانوها به سمت جلو خم میشوند و تاندونهای پا، ضخیمتر میشوند.