عوارض کفش پاشنه بلند – درمانکده

علاوه بر آسیب، کفش پاشنه بلند فشار بیش از حدی را بر کمر و اندام تحتانی وارد میکند که میتواند وضعیت بدن، راه رفتن و تعادل را تحت تأثیر قرار دهد. این کفش ها ممکن است شیک باشند اما تمام جلوی پا را تحت فشار قرار می دهند. واقعیت این است که تمام مطالعات علمی نشان میدهند که استفادهی مداوم از کفش های پاشنه بلند می تواند فشار بر روی پا را چند برابر کند و مشکلاتی در مچ پا، زانو و کمر پدید بیاورد. از طرفی سلامت غضروف بین استخوان های مفصل زانو، به مایع مفصلی زانو بستگی دارد. پیاده روی معمولا یک ورزش خوب تلقی می شود ولی نه با کفش های پاشنه بلند! به طور کلی، کفش باید به اندازه کافی دارای پاشنه باشد تا از اثرات جانبی به ستون فقرات و مشکلات متعدد در عضلات، تاندنها و مفاصل پا جلوگیری کند.

بانوانی که کفش پاشنه بلند به پا میکنند، بسیار متفاوت با دخترانی هستند که کفشهای ورزشی میپوشند. مناسب برای زنان کوتاه قامت و چاق: کفش پاشنه بلند فقط برای زنان باریک اندام نیست، بلکه بانوانی که وزن زیادی دارند یا کوتاه قامت هستند نیز میتوانند به طور چشمگیری ظاهر کلی خود را باریکتر و زیباتر نشان دهند. صندل ها محافظت کمی برای پا ایجاد می کنند. قرار نیست همه کفشهایی با پاشنههای باریک به پا کنند. اگر کفش پاشنه گربهای بخرید، خواهید دید که خیلی راحت است، چراکه بلند یا باریک نیست و پا بهحد کافی سطح اتکا دارد. بنابراین، اگر زنانی را دید که در عرصههای مختلف جامعه موفق بودند، کافی است به کفشهای آنها نگاه کنید. کفشهای چرم انعطاف زیادی دارند و اگر فعالیت زیادی در طول روز دارید استفاده از کفشهای چرم بهترین گزینه است.

این کفشها با جلوهای که به استایل شما میبخشند برای استفاده در مجالس رسمی مناسبتر هستند. عناصری چون: تنوع زیاد جنس مواد اولیه، تنوع بالای طرحهای ظاهری و مدلهای پاشنه و تنوع بالای رنگهایی که میتوان برای کفشهای پاشنه بلند در نظر داشت. یکی از عوارض جانبی نه چندان زیاد پاشنه بلند،کوتاه کردن عضلات ساق پا است. مطالعات نشان داده که کفش پاشنه بلند، علت اصلی فرو رفتن ناخن ها در گوشت پا هستند. وینونا رایدر (بازیگر): آنچه شما میپوشید، شخصیتتان را نشان میدهد. کفشهای پاشنه بلند میتوانند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای پا شوند در حالی که ثبات پا را مختل میکنند و خطر آسیب دیدگی را افزایش میدهند. کفشهای پاشنه بلند چرم یکی از گزینهها برای خرید کردن است.

پاشنه بلند بهتر از پاشنه تخت است: تحقیقات نشان میدهد که کفشهای پاشنه بلند تا ۵ سانت از قوس و شکل پا در هنگام راه رفتن حمایت میکند. البته کفشهای تخت نیز کفشهای ایدهآلی برای سلامت پاهای شما نیستند اما حداقل این توان را به شما می دهند که در روز چند کیلومتر راه بروید و یا سرعت انجام کارهای خود را حفظ کنید. با این وجود، پوشیدن این کفش برای یک دوره زمانی طولانی میتواند یک فاجعه به ویژه برای سلامتی ما به همراه داشته باشد. تیمی از محققان دانشگاه استنفورد به این نتیجه رسیدند که پوشیدن کفش پاشنه بلند میتواند آنقدر فشار روی زانوی شما وارد کند که بهمرور زمان غضروف مفصل زانویتان سائیده و دچار فرسایش شود. فارغ از آنکه کفشهای پاشنهدار تا چه اندازه جذاب و دوستداشتنی هستند، انتخاب مدل مناسب میتواند کاری بسیار بااهمیت باشد.