کفش پاشنه بلند را هوشمندانه و با دقت انتخاب کنید – ایسنا

گاهی شدیدا دوست داریم جدیدترین مدل تاپ یا شلوار جین تنگ و یا کفشهای پاشنه بلند زیبا را امتحان کنیم اما پوشیدن آنها ما را معذب و ناراحت می کند. همانطور که از اسم این کفش مشخص است، کفش پاشنه بلند با بند دور مچ به وسیله بندی به دور مچ پا بسته میشود که گاهی نه همیشه، با دیزاین کفش پشت بنددار ترکیب میشود تا پا در آن ایمنتر باشد. محدود کردن حرکت پا در اینده نزدیک می تواند سبب بروز بیماری های مفصلی شود. تمامی اعضای بدن انسان با یکدیگر در ارتباط بوده و کوچکترین ناراحتی در یک جزء بدن سبب ایجاد درد در اعضای دیگر می شود. شاید شما به این مسئله فکر کنید که فاصله پاهایتان تا کمرتان به اندازه ای زیاد است که پاها نمی تواند سبب کمردرد شود. پوشیدن این کفشها را متوقف کنید تا زانوهایتان به حالت عادی برگردند. علاوه بر این شما با پوشیدن کفش پاشنه بلند حرکت پاهای خود را به طرز چشمگیری محدود می کنید.

حتماً شما هم تجربه کردهاید که راه رفتن یا این نوع کفشها چقدر سخت است، مخصوصاً اگر قرار باشد برای طولانی مدت، آنها را به پا داشته باشید. چند روز قبل از حضورتان در مراسم کفش هایتان را به مدت 20 دقیقه در خانه بپوشید تا کم کم جا باز کند البته توجه داشته باشید که هم بر روی فرش و موکت و هم بر روی سرامیک و کف منزل که سفت هستند راه بروید همچنین بالا و پایین رفتن از پلکان را تمرین کنید تا خارج از منزل برایتان مشکلی پیش نیاید. این کفشها به ویژه انواع غیراستاندارد آنها، فشار زیادی به کف و ساق پاها وارد میکنند و بهتر است با کفشهای طبی استاندارد یا کتانیهای اسپرت جایگزین شوند. شاید در نگاه اول کفش های پاشنه بلند شما را جذاب تر نشان دهد اما هر پاشنه با طراحی مناسب می تواند فشار شدیدی را به استخوان ها و مفصال شما وارد کند.

سپس بعد از اندازهگیری طول پا، از جدول سایز، اندازه پای خود را حساب کنید. اگرچه طول پا یکی از نقطه نظرات کفش پاشنه بلند است، اما به نظر می رسد که در طول زمان اثر متفاوتی روی بدن ایجاد می کند. به طور میانگین افراد در طول زندگی خود حداقل یک بار کمردرد را تجربه میکنند. اما قطعا تجربه کرده اید که پوشیدن کفش نامناسب با چه سرعتی بر ایجاد درد در ناحیه کمر تاثیر گذار است. تقریبا غیرممکن است که به طور کامل وزن بدن به صورت متعادل در تمام پا توزیع شود، به خصوص در کفش هایی با پاشنه بلندتر، بنابراین هر قدمی که برداشته می شود مانند این است که از یک دیوار ۱۰ فوتی به پایین پریده اید و فشاری که هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند به پا یا بدن شما وارد می شود، همانند فشار وارد شده از پریدن با آن ارتفاع می باشد.

استفاده از کفش پاشنه بلند برای سطوح و امکان صاف مناسب است، نه جاهایی که شیبدارند و یا ناهموار هستند، هر چند در هر صورت زیاد تفاوتی ندارد، چرا که یک لحظه از دست دادن تعادل منجر به پیچ خوردگی مچ پا خواهد شد. در انتخاب کفش زنانه پاشنه بلند کمی دست و دل باز باشید و بودجه زیادی برای آن در نظر بگیرید. مراقب قدمهای او باشید و نکن چه زمانی فکر سریع راه رفتن یا آهسته دویدن در پاشنه پا. استفاده بیش از حد از کفش های پاشنه بلند می تواند منجر به درد پا و کمردرد مزمن شود. می تونید از قبل تو خونه تمرین کنید، موقع شام خوردن، شستن ظرف و حتی لباس شستن از اون ها استفاده کنید. اگر پاشنه کفش هایتان در آن گیر کند ، حتی ترک خوردگی در روسازی می تواند باعث سقوط شما شود. ۱- هنگام رانندگی سعی کنید از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید مخصوصا اگر ماشین شما دنده اتوماتیک نمی باشد.