کفش پاشنه بلند یا لژدار؟

کفشی که پنجه آن پهن تر است، نسبت به پنجه کوتاه، فضای بهتری برای انگشت ها ایجاد می کند؛ مثلا کفش نوک باریک با پنجه بلند، راحت تر از کفش نوک گرد با پنجه کوتاه است. در این فصل، پوشیدن بوتهای پاشنه بلند میتواند هارمونی جالبی را با طبیعت ایجاد کند. کفشی را پیدا کنید که فضای کافی برای انگشت هایتان داشته باشد؛ کفشی که به اندازه کافی پهن نباشد و یا موجب جمع شدن انگشت ها گردد، قطعا سبب بروز درد در پاهایتان خواهد شد. کفش پاشنه بلند بین خانم ها طرفداران بسیارزیادی دارند و هر فردی مسلما یک جفت کفش پاشنه بلند را در کمد خود دارد . مدل هایی که در قسمت جلویی و زیر پنجه کمی لژ دارند، به دلیل کم کردن شیب کفش، فشار کم تری به جلوی پا وارد می کنند. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد زنانی که برای مدتهای طولانی کفشهای پاشنه بلند میپوشند بیشتر دچار درد در ناحیه پا میشوند، زیرا عضلات آنها بیش از اندازه کشیده میشود و امکان استراحت برای آنها فراهم نیست.

کفش های پاشنه بلند در انواع شکل و ارتفاع وجود دارد از پاشنه های 7 سانت به بالا در این گروه از پاشنه ها قرار می گیرند که متداول ترین انواع کفش های پاشنه بلند ، کفش های جلو باز و جلو بسته هستند. کفش پاشنه دار از انواع طرح های پرطرفدار در بین خانم ها است و از این طرح کفش اغلب در مهمانی ها و مجالس استفاده می شود همچنین کفش های پاشنه دار در انواع طرح های جلو باز و جلوبسته و ساده و کار شده موجود هستند که انتخاب هر یک از این طرح ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. پاشنه مناسب، ارتفاعی بین 3 تا 7 سانتی متر دارد؛ راه رفتن با پاشنه بلند تر از 7 سانتی متر، مدل راه رفتن شما را تغییر داده و فشار بیشتری به کمر، زانو و مچ پایتان وارد می کند.

پاها در حکم قلب دوم بدن است؛ بنابراین باید از آنها به خوبی مواظبت کرده و در انتخاب کفش مناسب، دقت کافی به خرج داد. کمر: مهره­های کمر و ستون فقرات که ممکن است در اثر فشار ناشی از کفش­های پاشنه­بلند دچار آسیب شوند. لژ جلوی کفش، ممکن است مخفی و یا نمایان باشد. بهتر است کفش ها چندین ساعت در پای شما باشند؛ چون ممکن است کفشی در ابتدا راحت به نظر برسد، اما پس از گذشت چند ساعت یا حتی چند دقیقه پاها را اذیت کند. به جز این سه آیتم از انواع مدل کفش زنانه پاشنه بلند، چند آیتم پرطرفدار دیگر هم هستند که شاید شما یک جفت از آنها را در کمدتان داشته باشید. هر دردی که در فروشگاه احساس می کنید، با پوشیدن کفش ها در طولانی مدت بدتر هم خواهد شد.

کفش پنجه گرد و نیمه گرد یا بادامی شکل، نسبت به کفش های نوک باریک، فضای بیشتری برای انگشت ها دارد. به این نکته توجه داشته باشید که تنها تا زمانی که کفش هایتان را خارج از خانه نپوشیده اید، امکان تعویض شان وجود دارد. اما خوشبختانه راه­ هایی جهت کم کردن این آسیب­ ها وجود دارد. گودی کمر نیز استرس روی زانو ها را افزایش داده و به مرور زمان کشکک زانو تخریب و خم می شود. هر اندازه می توانید آن ها را در خانه پوشیده و با آنها قدم بزنید؛ حتی در هنگام آشپزی، شستن ظرف ها و لباس ها نیز آنها را بپوشید.